Vorige Volgende

Nathan Rutjes op IKC Het Anker

— 10 oktober 2023

Heinenoord – Het is Kinderboekenweek en dat betekent veel aandacht voor boeken en lezen op de basisscholen. Het Anker in Heinenoord kreeg een bijzondere gastlezer: oud-profvoetballer Nathan Rutjes, die tegenwoordig ook kinderboeken schrijft.

Voor de kinderen was het bezoek van een echte profvoetballer heel bijzonder. Veel kinderen hebben immers de droom om zelf profvoetballer te worden. Zeker na het grote succes van oranje leeuwin Esmee Brugts, oud-leerling van Het Anker. Het kinderboek van Nathan Rutjes – De Lavezzi Mysteries – heeft als hoofdpersoon zijn eigen zoon Lavezzi. Lavezzi is voor de meeste kinderen een goede bekende van de televisie. Nathan las in alle klassen voor. Zijn enorme positiviteit en humor maakte van elk klassenbezoek een feestje. Natuurlijk wilden veel kinderen ook verhalen horen uit zijn roemrijke voetbalcarrière. Voor de kinderen van Het Anker was het een onvergetelijke ochtend met veel aandacht voor lezen, kinderboeken en voetbal.