Vorige Volgende

Gezonde School Vignet

— 25 juni 2021

Op vrijdag 28 mei was het een feest op basisschool Het Anker in Heinenoord tijdens de uitreiking
Gezonde School Vignet.
Het certificaat werd door wethouder Joanne Blaak-van de Lagemaat aan de directeur Ingrid Lambermon uitgereikt. “We zijn dan ook enorm blij met dit certificaat. Het is voor ons het tweede vignet dat we krijgen. Gezonde voeding heeft de afgelopen jaren een vaste plek in onze school en is geborgd in het beleid. Zo zijn er gezonde traktaties, zijn er gezonde 10-uurtjes, doet het team mee met gezond trakteren en gezonde voeding. In onze ogen een goed voorbeeld doet goed volgen.
Daarnaast ontvangen wij 20 weken groente en fruit voor alle leerlingen. Dit stimuleert samen groente en fruit te eten in de klas. Juist door de borging leek het een makkelijk traject, maar eigenlijk is dat natuurlijk daardoor juist heel goed en bijzonder! Het certificaat is voor de school, maar uiteindelijk zorgen we er met elkaar voor dat deze school een gezonde omgeving is, aldus Ingrid” Het Gezonde School is een vignet voor scholen die werken aan het verbeteren van de gezondheid van de leerlingen en het personeel. Na het behalen van een themacertificaat Voeding mag de school zich gedurende drie jaar een Gezonde School noemen op het thema.

Daarnaast gaat de school werken met de JOGG aanpak. Een integrale aanpak waarbij de leefomgeving waarin kinderen veel komen ook gezond wordt en blijft. Ook Billie de Bever, de mascotte van JOGG Hoeksche Waard, was aanwezig en overhandigde het traktatiebord
aan de meiden van de leerlingenraad. Na de uitreiking konden alle kinderen genieten van een
gezonde traktatie die Billie had meegebracht.