Handige links voor kinderen

Online lesmateriaal (MOO.nl)

Aha in de klas

Hier ontdekken basisschoolleerkrachten en -leerlingen hoe leuk Wetenschap & Techniek en Onderzoekend & Ontwerpend Leren is.
Het antwoord wordt ontdekt door een experiment uit te voeren of door een creatieve oplossing te bedenken. Na het lezen van de verklaring aan het einde van elke les zul je denken: ‘Aha! Zo zit dat dus.’

Jeugdbibliotheek.nl

Jeugdbibliotheek.nl is een nieuwe website speciaal voor de jeugd. Het doel is om jongeren te inspireren om te lezen en informatie te bieden, onder meer voor werkstukken en spreekbeurten.

Wat is jeugdbibliotheek.nl?
Bij de start ligt de focus van jeugdbibliotheek.nl op het stimuleren van lekker lezen en veel weten voor jongeren van 9-12 jaar.

Voor elk moment het leukste verhaal! Een gewoon boek of e-book om te lezen in bed. Een luisterboek voor in de bus. Op de site worden onder meer de top tien boeken en series uitgelicht. En elke week is er een boekentip.

Daarnaast vinden jongeren op dit platform informatieve boeken en inspiratie voor werkstukken en spreekbeurten. Jeugbibliotheek.nl wordt continu uitgebreid met informatie die jongeren aanspreekt in de vorm van tekst, beeld en video.

Kindertelefoon (filmpje met uitleg)

Word je gepest, heb je problemen thuis, ruzie met je vrienden of voel je je rot, dan kun je bellen of chatten met de Kindertelefoon. Wil je niet bellen of chatten, dan vind je wellicht een tip in onze vragenkast.

Hoe kun je onze medewerkers bereiken?

Met de telefoon: 0800-0432 (gratis).

Programmeren

Website voor kinderen vanaf groep 3 om kennis te maken met programmeren.

Squla

Met Squla kunnen kinderen spelenderwijs leren. Onze methode is getest en helpt dagelijks vele kinderen.

Verkeersexamen

Oefenen voor het theoretisch examen in groep 7.